HELIOS Ziekenhuis Krefeld

Afdeling voor vaatgeneeskunde

Eén afdeling voor alle vaataandoeningen

Op de afdeling voor vaatgeneeskunde wordt het complete spectrum van alle arteriële, veneuze en lymfatische vaataandoeningen behandeld. De afdeling werd in 2010 opgericht en maakt gebruik van een nieuw, integratief concept: hier werken de teams van artsen uit alle bereiken van de operatieve en internistische vaatgeneeskunde van het Helios-ziekenhuis Krefeld samen. De vaatgeneeskunde heeft bovendien veel raakvlakken met andere vakgebieden en is daarom nauw verbonden met radiologie, nefrologie, diabetologie, dermatologie, neurologie en pijnbestrijding.

Dankzij onze allesomvattende, integratieve benadering kunnen wij een gevarieerd, vooruitstrevend zorgaanbod aanbieden onder één dak. Centraal punt van de afdeling is een modern uitgeruste vaatpoli. Dit is het eerste aanspreekpunt voor alle vaataandoeningen. Van hieruit worden onze patiënten doorverwezen naar de betreffende afdelingen:

•    Angiologie
•    Vaatchirurgie
•    Endovasculaire technieken
•    Shuntchirurgie
•    Flebologie en lymfologie

Voor iedere patiënt wordt een individueel behandelplan opgesteld op basis van de recentste medische vakkennis. Als kliniek voor maximale zorg bieden wij alle moderne invasieve en niet-invasieve methodes voor diagnostiek en therapie van alle mogelijke vaataandoeningen aan. Een hybride OK maakt het mogelijk om endovasculaire en ‘open’ operaties met elkaar te combineren. Wij hechten veel waarde aan methodes waarbij zo min mogelijk incisies nodig zijn. Het interdisciplinaire wondcentrum behandelt in de eerste plaats chronische, moeilijk genezende wonden – bijvoorbeeld diabetische voeten.

Interdisciplinaire competentiecentra:

•    Interdisciplinair wondcentrum
•    Aortaboard
•    Interdisciplinaire behandeling en begeleiding van aangeboren angiodysplasie