HELIOS Ziekenhuis Lengerich

Anesthesie

De afdeling voor anesthesie/intensive care/spoedeisende geneeskunde/pijnbestrijding behandelt patiënten in alle leeftijdscategorieën. Hiervoor kiezen we samen met u de passende narcose uit en houden zo veel mogelijk rekening met uw persoonlijke behoeften (bijv. een roesje in combinatie met een plaatselijke verdoving).

De te gebruiken narcose, de voorbereidingen voor de operatie en de pijnbestrijding na de operatie worden in het gesprek met de anesthesist samen met u besproken en bepaald. Tijdens dit gesprek vragen we u uitvoerig naar uw medische voorgeschiedenis en eventueel bekende problemen met anesthesie, zodat wij de narcose hierop kunnen afstemmen en bijvoorbeeld het risico op misselijkheid en overgeven na de narcose aanzienlijk kunnen verkleinen. Wanneer het doneren van uw eigen bloed voor de geplande operatie zinvol en mogelijk is, zullen wij dit samen met u inplannen en uitvoeren. Om het verblijf in het ziekenhuis te verkorten, vindt het narcosegesprek vaak al enkele dagen voor de geplande operatie resp. het geplande onderzoek plaats. Hiervoor hebben wij bepaalde onderzoeksgegevens nodig, die u bij uw huisarts kunt opvragen. Wanneer na de operatie of een ongeval een intensieve behandeling resp. bewaking noodzakelijk is, wordt u op de intensive care verder verzorgd.