HELIOS Ziekenhuis Wuppertal

Adercentrum van het HELIOS-ziekenhuis Wuppertal

Geachte patiënt, geachte collega,

Het adercentrum van het HELIOS-ziekenhuis Wuppertal biedt een combinatie van poliklinische en klinische zorg voor patiënten met aderaandoeningen. Het adercentrum staat onder leiding van fleboloog Dr. med. Maria Plett. Bij het interdisciplinaire adercentrum zijn de huidkliniek onder leiding van Prof. Dr. med. Percy Lehmann en de vaatchirurgie onder leiding van afdelingshoofd Dr. med. Ulrich Kusenack aangesloten.

Wat is flebologie?

De flebologie houdt zich bezig met de aders en de bijbehorende aandoeningen. In de loop van een mensenleven kunnen in de benen grote veranderingen optreden (spataders). Maar ook andere aderaandoeningen, zoals trombose (bloedstolsels), tromboflebitis (aderontsteking) of ulcus cruris (‘open been’), komen voor. Dit alles kan de afvoer van het bloed uit de benen naar het hart verstoren.

Het interdisciplinaire adercentrum

Hier worden de patiënten onderzocht en behandeld door deskundigen uit de dermatologie, vaatchirurgie en flebologie. Dankzij de interdisciplinaire flebologie, waarin aderkennis uit alle vakgebieden samenkomt, wordt een allesomvattende behandeling van ader- en huidveranderingen mogelijk en kunnen behandelresultaten worden verbeterd.

In ons adercentrum worden alle aderaandoeningen zeer zorgvuldig met moderne duplexapparatuur onderzocht. Vervolgens worden hier – afhankelijk van de uitslag – conservatieve of operatieve behandelingen gestart.

Tot onze behandelmethodes behoren de minimaal-invasieve spataderoperatie, het ‘droogleggen’ van spataders met microschuim, radiofrequentietherapie, behandeling van bezemrijsspataders, video-ondersteunde endoscopische spataderoperaties, de behandeling van ulcus crusis (open benen) en de lymfoedeemtherapie.

Met de beste wensen voor uw gezondheid.

Dr. med. Maria Plett
Hoofd van het adercentrum
Tel. +49 202 896 18 16, E-mail

Prof. Dr. med. Percy Lehmann